Veelgestelde vragen
- Je bestelt jouw gewenste producten in de webwinkel van Oenophilia door het gewenste aantal in te vullen en daarna op ‘Bestel nu’ te klikken.
- Jouw bestelling wordt in de winkelwagen geplaatst.
- Heb je al jouw producten gekozen en ben je klaar om het bestelproces af te ronden? Klik dan op de Winkelwagen bovenin. In de Winkelwagen krijg je eerst een overzicht van alle gekozen wijnen. Je kunt hier jouw bestelling nog aanpassen en de totaalprijs controleren.
- Klik vervolgens op ‘Ga door naar Afrekenen’. Je voert hier jouw gegevens in en kiest hoe je wilt betalen, met Ideal, Paypal of creditcard (Maestro, Mastercard, Visa). De bestelling kun je nogmaals controleren.
- Kloppen alle gegevens en ben je klaar om jouw aankoop af te ronden? Klik dan op ‘Plaats je bestelling’.
Jouw bestelling is geplaatst. Je ontvangt per mail een bevestiging van de bestelling, waarin je deze nogmaals kunt controleren.
Alle prijzen zijn inclusief BTW
Binnen Schouwen-Duiveland:
Na het maken van de bestelling ontvangt u een bevestiging. Daarop volgend sturen wij u ook een e-mail met het leveringsmoment (Binnen 48 uur). Schikt dit niet, neem dan contact met ons ons.
Buiten Schouwen-Duiveland:
Als je doordeweeks voor 11.00 uur bestelt, leveren wij jouw bestelling dezelfde dag nog bij PostNL. Zij bezorgen jouw bestelling binnen 2 werkdagen. Bestel je doordeweeks na 11.00 uur of bestel je in het weekend, dan leveren wij de bestelling de dag daarna of eerstvolgende werkdag bij My Parcel. Gezien normale omstandigheden heb je jouw bestelling dan binnen 3 werkdagen in huis*. Je ontvangt na het plaatsen van jouw bestelling een Track & Trace code waarmee je de bestelling kunt volgen.
*Uitgezonderd feestdagen en onverwachte omstandigheden (zoals in de Algemene voorwaarden omschreven).
Mocht een artikel niet meer leverbaar zijn dan ontvang je hierover zo spoedig mogelijk bericht. Je ontvangt het reeds betaalde bedrag terug.
Wij hebben afspraken gemaakt met onze leveranciers voor de Nederlandse markt. Afspraken voor het buitenland vallen hier niet onder, waardoor we niet mogen leveren in het buitenland.
Binnen Schouwen-Duiveland: zijn deze kosten gratis.
Buiten Schouwen-Duiveland: betaal je € 6,95 verzendkosten.
Helaas is dat niet mogelijk, en doen wij enkel bezorgingen.
Jouw bestelling worden in speciale verpakkingen ingepakt, die daarvoor bestendig zijn bij Post-NL. Indien zorgvuldig ingepakt gaan de bestelling naar de PostNL pakketservice, die jouw bestelling thuis aflevert.
Binnen Schouwen-Duiveland:
Jouw bestelling word persoonlijk door ons gebracht. Na het maken van de bestelling ontvangt u een bevestiging. Daarop volgend sturen wij u ook een e-mail met het leveringsmoment (Binnen 48 uur). Schikt dit niet, neem dan contact met ons ons.
Buiten Schouwen-Duiveland:
Jouw bestelling wordt thuisbezorgd door My-Parcel. Tijdens aflevering ben je verplicht om jezelf te legitimeren. Omdat wij alcoholhoudende producten verkopen ben je verplicht om jezelf te legitimeren en aan te tonen dat je ouder bent dan 18 jaar. Ben je niet in de gelegenheid om de bestelling aan te nemen, dan wordt jouw pakket een tweede keer aangeboden. Daarna wordt je verzocht om de bestelling af te halen bij het aangegeven My-Parcel afhaalpunt. Het pakket blijft één week beschikbaar en gaat daarna retour naar de afzender.
Het is niet mogelijk iets toe te voegen aan een afgeronde bestelling. Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen. Indien mogelijk, versturen we alle bestellingen in 1 keer
Als je via Oenophilia hebt besteld, ontvang je direct een orderbevestiging per e-mail. Is dat niet het geval? Controleer dan het opgegeven e-mailadres en neem contact op met onze klantenservice via info@oenophilia.nl of via 06-30580412.
Bij Oenophilia kun je vooraf betalen via iDeal, Paypal of creditcard (Maestro, Mastercard, Visa).
Via iDeal kun je veilig jouw online aankopen betalen. Dit gebeurt op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank. Als je wilt betalen, klik je bij de keuze voor de betaalmethoden op het iDeal logo. Na de keuze van jouw eigen bank word je direct doorgelinkt naar het inlogscherm van jouw eigen bank. Daar betaal je op de vertrouwde manier. Voor meer informatie over deze betaalwijze: www.ideal.nl
Via Paypal kun je snel en gemakkelijk online geld overmaken. Bij de betaling klik je op het Paypal logo. Vervolgens wordt je gevraagd om in te loggen op jouw rekening en de betaling te bevestigen. Voor meer informatie over betalen via Paypal: www.paypal.com
Betaal je jouw online aankoop met een CreditCard, selecteer dan de juiste CreditCard maatschappij. Er wordt een beveiligde (SSL) verbinding gemaakt met het platform Multisafepay. Vul jouw creditcardnummer, de vervaldatum en de CVC code in. Als de betaling voltooid is, ontvang je een melding dat de betaling succesvol verlopen is.
Hoe zorgvuldig Oenophilia en haar partners ook te werk gaan, er kan wel eens iets mis gaan. Controleer bij ontvangst altijd of je de juiste producten hebt ontvangen. Heb je per ongeluk andere wijn ontvangen of mis je een deel van jouw bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice via info@oenophilia.nl of via 06-30580412.
Voor klachten over en het retourneren van (een deel van) jouw bestelling kun je terecht op onze website bij contact. Hier kunt u via; chat, e-mail of het contactformulier kenbaar maken dat u iets wilt retourneren.
Als jouw bestelling bezorgd is, heb je 14 dagen de tijd om de artikelen zonder opgaaf van redenen te ruilen of te retourneren. Na deze periode kan de koop niet meer ontbonden worden en wordt deze definitief.
Bij ruilen en retourneren dien je aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- Je kunt uitsluitend artikelen ruilen en retourneren die gekocht zijn via Oenophilia.
- Het artikel dient onbeschadigd en in de originele verpakking retour te worden gestuurd aan Oenophilia.
Jouw e-mailadres hebben wij nodig om je een orderbevestiging te kunnen sturen. Jouw huisadres geven wij door aan onze transporteur, die het doorgeeft aan My-Parcel om de bestelling bij je thuis te kunnen bezorgen. Oenophilia zal jouw gegevens nooit aan derden doorgeven, verkopen of verhuren of op een andere manier kenbaar maken, tenzij die partij onderdeel is van het bestelproces.
Voor een bestelling geldt altijd de prijs en de actie die op het moment van bestelling wordt vermeld. Een ondernemer is volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen. Jij bepaalt als consument zelf wanneer je tot aankoop overgaat. Je hebt geen recht op teruggave van het prijsverschil als korte tijd later een eerder aangeschaft product afgeprijsd is.